اسپلینت کلاب فوت(club foot splint) یا اسپلینت پاچنبری

اسپلینت کلاب فوت

اسپلینت کلاب فوت(club foot splint) یا اسپلینت پاچنبری برای درمان بیماری کلاب فوت مورد استفاده قرار میگیرد. از مهمترین تغییراتی که در پا ایجاد میشود،کوتاه شدن تاندون ها یا زردپی های پشت پا و سمت داخلی مچ پا و کف پا است.در این بیماری تغییراتی در شکل مفاصل مچ و کف پا هم ایجاد میشود .

این اسپلینت از نوعی پلاستیک مخصوص (ترموپلاست) ساخته میشود.با استفاده از بندهای چرمی یا چسبک بکار رفته در اسپلینت پای نوزاد در زاویه مخصوص نگه داشته میشود.زاویه اسپلینت توسط پزشک تعیین و مورد تایید قرار میگیرد.

اسپلینت کلاب فوت ممکن است تا زیر زانو و یا تا بالای زانو باشد.در صورت امتداد تا بالای زانو به آن بریس ویتون (Wheaton brace) میگویند.همچنین میتوان اسپلینت پاچنبری را توسط یک میله به اسپلینت پای دیگر متصل کرد که به آن بریس دنیس براون گفته میشود.

استفاده از اسپلینت(club foot splint) در مقایسه با گچ گیری از پای نوزاد دارای مزایای زیر میباشد:

1-نسبت به گچ سبک تر بوده

2-دارای قابلیت شستشو میباشد

3-امکان پوشیدن و در آوردن جهت انجام ماساژ و نظافت پا کودک

4-استحکام بالتر نسبت به گچ

در هنگام پوشیدن بریس کلاب فوت باید دقت شود که پاشنه پا حتما به کف بریس کلاب فوت چسبیده باشد.همچنین بهتر است هنگام استفاده از اسپلینت پاچنبری یک جوراب روی پاپوشیده شود(جهت عرق کردن کمتر و رعایت نظافت اسپلینت)

نحوه پوشیدن اسپلینت به این صورت است که در ابتدا بمدت سه ماه بریس به صورت 24 ساعته پوشیده شود و پس از آن با توجه به دستور پزشک بمدت ۴-۳ سال فقط در شبها پوشیده شود. اگر بعد از جراحی از بریس کلاب فوت استفاده نشود بیماری عود میکند.

اسپلینت کلاب فوت(club foot splint) یا اسپلینت پاچنبری
اسپلینت کلاب فوت

ارتوپدی فنی بزرگمهر کلینیک تخصصی ساخت انواع بریس و اسپلینت پا در مشهد
برای دریافت مشاوره و اطلاعات دقیق تر با ما تماس بگیرید

تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما