بریس دنیس براون (بریس کلاب فوت) یا بریس پا چنبری

بریس دنیس براون

بریس دنیس براون (بریس کلاب فوت) یا بریس پا چنبری جهت درمان بیماری پا چنبری (کلاب فوت) استفاده میشود.از مهمترین تغییراتی که در پای بچه ایجاد میشود،کوتاه شدن تاندون ها یا زردپی های پشت پا و سمت داخلی مچ پا و کف پا است.در این بیماری تغییراتی در شکل مفاصل مچ و کف پا هم ایجاد میشود .

بریس دنیس براون از یک جفت کفش پنجه برعکس (کفش کلاب فوت) ساخته شده است که توسط یک میله به یکدیگر متصل شده اند.میله متصل کننده دو کفش می تواند ثابت و یا متحرک باشد.در بعضی از موارد به جای کفش از اسپلینت کلاب فوت استفاده میشود.

زاویه ای پا در بریس ،توسط پزشک تنظیم و مورد تایید قرار میگیرد.

در هنگام پوشیدن بریس پاچنبری باید دقت شود که پاشنه پا کاملا به ته کفش و یا اسپلینت چسبیده باشد.

ممکن است در ابتدا نوزاد جهت پوشیدن بریس دنیس براون مقاومت و یا بی تابی کند.این امر طبیعی بوده و با گذشت زمان به بریس عادت میکند.جهت جلوگیری از خشک شدن مفاصل مچ پا میتوانید روزی دو تا سه مرتبه بریس را باز کرده و پای نوزاد را ماساژ دهید.

نحوه پوشیدن بریس دنیس براون به این صورت است که در ابتدا بمدت سه ماه بریس به صورت 24 ساعته پوشیده شود و پس از آن بمدت ۴-۳ سال فقط در شبها پوشیده شود. اگر بعد از جراحی از بریس استفاده نشود بیماری در ۱۰۰ درصد موارد عود میکند.

در مواردی ممکن است پزشک معالج بعد از کنار گذاشتن بریس ،یک جفت کفش کلاب فوت جهت راه رفتن کودک و همچنین اسپلینت مخصوص جهت استفاده در زمان خواب تجویز کند.

بریس دنیس براون(بریس کلاب فوت) یا بریس پا چنبری
بریس دنیس براون (بریس کلاب فوت)

ارتوپدی فنی بزرگمهر کلینیک تخصصی ساخت انواع بریس و اسپلینت پا در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق تر با ما تماس بگیرید

تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما