بریس آریزونا (arizona brace) یا بریس crow boat

بریس آریزونا (arizona brace) یا بریس crow boat

بریس آریزونا (arizona brace) یا بریس crow boat در واقع نوعی اسپلینت AFO است که از دو قسمت (روی پا و پشت پا)ساخته میشود.این دو قسمت توسط چسبک یا بند چرمی به یکدیگر متصل میشوند.از این رو به این بریس اسپلینت anterior_ posterior AFO نیز میگویند.

بریس آریزونا ازنوعی پلاستیک مخصوص ساخته میشود.در نتیجه نسبت به گچ وزن بسیار سبکتر و استحکام بالاتری دارد و همچنین قابلیت شستشو به این ارتز میدهد.علاوه بر این با باز کردن بریس آریزونا و ماساژ مچ پا از خشکی مفصل مچ پا که از عوارض شایع استفاده از گچ است جلوگیری کرد.

ساخت بریس crow boat حتما باید براساس قالبگیری و اندازه گیری اختصاصی از پای بیمار ساخته شود.در غیر این صورت امکان زخم شدن پا و یا عدم کارایی بریس آریزونا (arizona brace) میشود.کلینیک ارتوپدی فنی بزرگمهر در مشهد مرکز تخصصی ساخت این بریس میباشد که اقدام به ساخت بریس بر اساس قالب پای بیمار میکند.

عملکرد این بریس به نحوی است که باعث ثابت ماندن ساختار مچ پا و استخوان های کف پا میشود ولی بر روی زانو اثری ندارد.در موارد خاص میتوان در ناحیه مچ پا از مفصل مچ اختصاصی جهت تسهیل حرکت و یا زاویه دهی مچ در مقداری مشخص استفاده کرد.

مدت زمان استفاده ازاسپلینت anterior_ posterior AFO بستگی به تشخیص پزشک معالج و درمانگر دارد.به طور معمول از سه هفته تا سه ماه میباشد.

کاربرد بریس آریزونا (arizona brace) یا بریس crow boat:

  • شکستگی استخوان های مچ و کف پا
  • کوتاهی تاندون آشیل
  • پس از جرای
  • پیچ خوردگی مچ پا
  • پارگی لیگامان و تاندون پا
  • حفظ ساختار استخوان های مچ و کف پا در بیماری هایی مانند پای شارکوت (پای دیابتی) و آرتروز پیشرونده
بریس آریزونا (arizona brace) یا بریس crow boat


مرکز تخصصی ارتز و پروتز بزرگمهر سازنده انواع اسپلینت AFO و بریس در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق تر از درمان می توانید با ما تماس بگیرید

تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما