بریس بوستون(boston brace) جهت درمان اسکولیوز

درمان اسکولیوز و انحراف ستون فقرات

بریس بوستون(boston brace) نوعی دیگر از کمربندهای اصلاح کننده انحراف جانبی ستون فقرات (اسکولیوز)میباشد.این بریس به صورت یک قالب تمام پلاستیکی میباشد که دور تا دور تنه را احاطه میکند.

بیشتر بخوانید: بریس میلواکی(milwaukee brace)

بریس بوستون به صورت کاملا اختصاصی و بر اساس قالبگیری از تنه بیمار در مرکز ارتوپدی فنی بزرگمهر ساخته میشود.عملکرد این بریس در درمان اسکولیوز مشابه بریس میلواکی بوده و از الگوی سیستم سه نقطه فشار تبعیت میکند.نقاط فشاری به نحوی تنظیم میگردد که دو فشار هم جهت در ابتدا و انتهای قوس و یک فشار درجهت مخالف در اوج قوس(apex) وارد میشود.

بریس بوستون برای درمان انحرافات جانبی ستون فقرات مناسب است که اوج قوس زیر مهره T9 باشد.بهترین زمان درمان اسکولیوز قبل از اتمام سن بلوغ استخوانی(سن رشد) میباشد.سن رشد در دخترها قبل از 15 سالگی و در پسر ها قبل از 20 سالگی میباشد.هر چه قدر سن کمتر باشد درمان سریع تر و راحت تر انجام میشود.

مدت زمان پوشیدن ارتز بوستون(boston brace) بین 6 تا 8 ماه میباشد.برنامه پوشیدن بریس توسط پزشک یا کارشناس مرکز تخصصی ارتوپدی فنی به بیمار داده میشود.در طول این مدت ممکن است که بریس نیاز به تنظیم داشته باشد.معمولا قبل از کنار گذاشتن بریس،یک عکس رادیولوژی جهت اطمینان از بهبودی و کاهش درجه قوس گرفته میشود.در بعضی از موارد ممکن است مدت زمان پوشیدن بریس بنا به دستور پزشک تمدید شود.

ارتز بوستون به دلیل نداشتن رینگ گردنی و دید کمتر در هنگام پوشیدن نسبت به بریس میلواکی،بیشتر مورد پذیرش قرار میگیرد.

بریس بوستون(boston brace) جهت درمان اسکولیوز
بریس بوستون(boston brace) جهت درمان اسکولیوز

 کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی بزرگمهر در مشهد سازنده انواع بریس اصلاح کننده انحراف ستون فقرات و اسکولیوز
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق تر از درمان می توانید با ما تماس بگیرید

تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما