پای مصنوعی بالای زانو یا پروتز بالای زانو(above knee prosthesis)

پروتز بالای زانو

پروتز بالای زانو


پای مصنوعی بالای زانو یا پروتز بالای زانو (above knee prosthesis) در افرادی که از ناحیه بالای زانو دچار قطع عضو شده اند استفاده میشود.قطع عضو به دلایلی نظیر تصادفات، جنگ، تصلب شرایین، دیابت و تومورهای استخوانی انجام میشود.

اجزای پروتز شامل سوکت(قالب پروتز)،مفصل،لوله و اتصالات آن (پایلون) و پنجه می باشد.انتخاب قطعات پروتز با توجه به سطح فعالیت و نیاز مددجو صورت می گیرد.

مفصل پروتز بالای زانو از لحاظ عملکردی شامل مفاصل قفل دار، مفاصل فنر دار، مفاصل پنوماتیک و مفاصل هیدرولیک که به صورت تک محوره و یا چند محوره می باشد.در افرادی که قدرت عضلانی زیادی در عضو باقیمانده ندارن و یا در پای مقابل اختلال حرکتی دارند، مفاصل قفل دار ترجیح داده میشود.

اتصال پروتزبالای زانو (above knee prosthesis)با استفاده از کمربند و یا با استفاده از سیلیکون لاینر های قفل شونده و یا وکیوم صورت میگیرد که بستگی به شرایط بیمار دارد.

امکان قفل کردن زانو و خم و راست کردن زانو و ایجاد چرخش در زانو جهت فعالیت هایی مانند چهارزانو زدن وجود دارد.

ارتوپدی فنی بزرگمهر در مشهد مرکز تخصصی ساخت اندام مصنوعی جهت بیماران قطع عضو بالای زانو می باشد.شما می‌توانید جهت تهیه پای مصنوعی بالای زانو مناسب با توجه به شرایط خاص خود و سفارش آن و دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های با ارتوپدی فنی بزرگمهر تماس حاصل فرمایید.

پای مصنوعی بالای زانو یا پروتز بالای زانو(above knee prosthesis)
پای مصنوعی بالای زانو یا پروتز بالای زانو(above knee prosthesis)

ارتوپدی فنی بزرگمهر کلینیک تخصصی در ساخت دست و پای مصنوعی
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق تر از درمان می توانید با ما تماس بگیرید

شماره تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما