پای مصنوعی برای آمپوتاسیون لگن (پروتز کانادین)

پروتز کانادین

این نوع پروتز برای قطع عضو از ناحیه لگن استفاده میشود.


پا مصنوعی برای آمپوتاسیون لگن (پروتز کانادین) برای افرادی با قطع عضو از ناحیه لگن استفاده می شود.قطع عضوهای اندام تحتانی در نتیجه تروما، بیماری‌های عروقی، سرطان و غیره انجام می‌شود.توانایی راه رفتن و ایستادن در افراد با قطع عضو اندام تحتانی از دست می‌رود و استفاده از پروتز مخصوص برای بازگرداندن توانایی جابه‌جایی در این بیماران الزامی است.

تهیه پروتز مناسب برای آمپوتاسیون لگن به عوامل مختلفی همچون ارزیابی تعادل، وضعیف بافت باقیمانده بخش تحتانی شکم و میزان انحنای لگنی بستگی دارد.

قسمت های تشکیل دهنده پروتز کانادین شامل سوکت ( محل اتصال اندام به پروتز) ، تجهیزات تعلیق پروتز، پایلون، قطعات بخش زانو، قطعات بخش پنجه و مچ پا و مفصل لگن می‌باشند.انتخاب قطعات پای مصنوعی برای آمپوتاسیون لگن با توجه به نیاز بیمار صورت می گیرد.

در پروتز کانادین امکان خم و راست شدن مفصل زانو و لگن را دارد.همچنین در صورت نیاز امکان ایجاد عملکرد چرخشی در زانو و ساق پا وجود دارد که این امر امکان فعالیت هایی مانند چهارزانو زدن و سهولت در پوشیدن کفش را به بیمار می دهد.

سازنده پروتز و تیم توانبخشی جهت اطمینان از کنترل پروتز توسط بیمار، با او همکاری می‌کنند. در این مرحله ارزیابی عضلانی عضلات باقیمانده در قسمت مورد نظر بیمار ارزیابی شده و روش مناسب کنترل بر پروتز بررسی می‌شود. سپس تیم توانبخشی نحوه استفاده از پروتز لگن را جهت دستیابی به اهداف مورد نظر به شخص آموزش می‌دهند.

پای مصنوعی برای آمپوتاسیون لگن (پروتز کانادین)
پای مصنوعی برای آمپوتاسیون لگن (پروتز کانادین)

ارتوپدی فنی بزرگمهر در مشهد مقدس سازنده انواع پا مصنوعی و پروتز می باشد.این مرکز با توجه به نیاز بیمار و مشاوره تخصصی اقدام به ساخت پروتز می کند.

ارتوپدی فنی بزرگمهر کلینیک تخصصی در ساخت دست و پای مصنوعی
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق تر از درمان می توانید با ما تماس بگیرید

تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما