بریس اسکاتیش رایت(scottich rite brace)

بریس اسکاتیش رایت(scottich rite brace)

بریس اسکاتیش رایت(scottich rite brace) نوعی بریس مفصل ران اختصاصی است که جهت درمان صدمات مفصل ران(hip) مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع بریس لگن در واقع نوعی ارتز ابداکشن ران است که به صورت دو طرفه ساخته شده وبا دور نگه داشتن هر دو اندام اقدام به درمان عارضه میکند.

این بریس ران دارای یک کمربند لگنی از جنس فلز یا پلاستیک است که توسط مفاصل فلزی به قسمت ران متصل میشود.در قسمت ران دو کاف رانی وجود دارد که توسط مفصل بهم متصل میشود.دارای چسبک یا بند در ناحیه کمربند لگنی و قسمت های ران است که اجازه باز و بسته کردن را میدهد.

ارتز اسکاتیش رایت قابلیت برداشتن و گذاشتن دارد ازاین رو جایگزین مناسبی برای گچ است.علاوه بر این وزن سبک و قابلیت شستشو از دیگر مزایای این بریس نسبت به گچ است.

ساخت بریس اسکاتیش رایت(scottich rite brace) در مرکز ارتوپدی فنی بزرگمهر در مشهد به صورت کاملا تخصصی و بر اساس اندازه گیری از بیمار ساخته میشود.

عملکرد ارتز اسکاتیش رایت(scottich rite brace):

این نوع بریس ران مستقیما بر روی مفصل لگن(hip) اثر میگذارد.با توجه به تشخیص پزشک معالج ممکن است مفصل لگن(ران) ثابت شود و یا در زاویه خاصی تنظیم شود.

مفاصل اتصال دهنده این بریس به نحوی طراحی شده است که ضمن اینکه باعث نگهداشتن مفصل ران در زاویه خاصی میشود اجازه حرکت کردن نیز میدهد.

بریس اسکاتیش رایت بر روی عملکرد زانو اثری نمیگذارد.ولی با توجه به اینکه باعث ایجاد فاصله در پا ها میشود تاحدی راه رفتن را محدود میکند.

موارد استفاده از بریس

موارد شایع استفاده از ارتز اسکاتیش رایت(scottich rite brace) به شرح زیر میباشد.

  • بیماری DDH
  • در رفتگی یا نیمه در رفتگی مفصل ران
  • شکستگی مفصل ران
  • تعویض مفصل ران
  • دیسپلازی مفصل ران
بریس اسکاتیش رایت(scottich rite brace)
ارتوپدی فنی بزرگمهر کلینیک تخصصی ساخت انواع بریس و ارتز پا در مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق تر با ما تماس بگیرید
تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما