بریس بلند وصل به کمربند (HKAFO)جهت بیمار ضایعه نخاعی

بریس بلند HKAFO

بریس بلند وصل به کمربند (HKAFO) جزء وسایل کمک حرکتی و وسایل توانبخشی می باشد.این بریس در افرادی که دچار ضایعه نخاعی شده اند و توانایی کنترل حرکات تنه و اندام تحتانی را ندارند و یا تا حد کمی این توانایی را دارند استفاده می شود.

بریس HKAFO با توجه به ضایعه نخاعی ایجاد شده میتواند یک اندام ویا هر دو اندام را در برگیرد.

اجزا تشکیل دهنده این بریس شامل یک یا دو عدد بریس بلند است که به یک کمربند(بریس کمر) به وسیله مفصل ،متصل میشود.مفاصل به کار رفته در بریس بلند وصل به کمربند امکان خم کردن زانو و لگن را در هنگام نشستن میدهد.

در زمانی که مفاصل زانو و لگن در این بریس قفل باشد،بیمار قادر به ایستادن بوده و تا حدودی می تواند راه برود.

قفل های مفاصل به کار رفته یا به صورت دستی و یا به صورت اتومات قفل میشود.در نوع اتومات قفل به کمک کشش فنر و یا کش قفل میگردد.

بریس بلند HKAFO دوصورت فلزی و ترموپلاست(نوعی پلاستیک مخصوص)ساخته میشود.انتخاب جنس آن بستگی به عواملی مانند وزن بیمار و وضعیت اندام بیمار دارد.نوع ترموپلاست دارای وزنی سبکتر نسبت به نوع فلزی است که همین امر باعث شده بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

استفاده از بریس HKAFO در بیمار ضایعه نخاعی و معلولین از عوارضی مانند پوکی استخوان،کوتاهی عضلات اندام و تنه،زخم بستر و خشک شدن اندام جلوگیری می کند و همچنین به گردش خون در اندام کمک کرده و بهبودی بیمار را تسریع می کند.

بریس بلند وصل به کمربند (HKAFO)
بریس بلند وصل به کمربند (HKAFO)

جهت مشاوره و ساخت وسایل کمک حرکتی و وسایل توانبخشی در مرکز تخصصی ارتوپدی فنی در مشهد با ما تماس بگیرید

تلفن تماس:09156917266

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسسوالاتارتباط با ما